Inlogassistent wordt niet getoond

De inlogassistent is een tool die het inloggen vergemakkelijkt. In plaats van dat gebruikers hun volledige inloggegevens in dienen te vullen, kunnen ze hun naam aanklikken uit de rij met gebruikers.
Soms wordt de inlogassistent niet getoond. Gelukkig zijn er een aantal manieren om dit probleem op te lossen. Mis je de inlogassistent bij alle werkstations bij het opstarten? Dan is er wat anders aan de hand en kun je het beste de servicedesk benaderen.

Dit helpartikel is alleen van toepassing op het Deklas.nu3 computernetwerk. Dat is het netwerk waarbij op de schoollocatie een server aanwezig is.


  • Start je de computer/laptop op en krijg je het onderstaande scherm te zien in plaats van de inlogassistent, dan is de kans groot dat je geen connectie hebt met het netwerk.

  • Controleer de achterkant van de computer. Is de internetkabel goed aangesloten? Er moeten twee LEDjes branden. 

  • Controleer of de internetkabel goed is aangesloten op de wall outlet. Wordt er gebruik gemaakt van een desktop switch? Controleer dan ook die kabel en herstart de switch voor de zekerheid.

  • Herstart het werkstation.

  • De inlogassistent moet weer getoond worden.

  • Als dat niet het geval is, kun je het beste de servicedeks bellen.
Is je vraag hiermee beantwoord? Bedankt voor de feedback Er is een probleem opgetreden bij de verzending van je feedback. Probeer het alsjeblieft later nog een keer.