Een groep toevoegen en apparaten koppelen

Je kunt op je Chromebooks en Windows-apparaten op twee manieren instellingen toepassen: op apparaatniveau en op gebruikersniveau. Op apparaatniveau maak je instellingen die bijv. van toepassing zijn op het apparaat zelf, ongeacht gebruiker die is ingelogd (bijv. de toetsmodus). Op gebruikersniveau maak je instellingen die gelden voor de ingelogde gebruiker, ongeacht het apparaat waarop ze inloggen.

De gebruikersgroepen worden net als alle gebruikers gesynchroniseerd met MOO Startportaal. Apparaatgroepen, daarentegen, kun je zelf aan maken in Apparaatbeheer. 

Nieuwe groep aanmaken

  1. Log in bij MOO Startportaal met je ICT-coƶrdinator account en ga naar Apparaatbeheer
  2. Ga in Apparaatbeheer naar Groepen
  3. Klik op + Nieuwe groep om een nieuwe groep aan te maken
  4. Vul de gewenste naam in voor de nieuwe groep

Apparaten toevoegen aan een groep

  1. Ga in Apparaatbeheer naar Groepen
  2. Klik bij de apparaatgroep die je wilt bewerken op het pen-icoon aan de rechterkant om de groep te bewerken
  3. Selecteer de apparaten in de linker kolom die je in de groep wilt hebben en klik op de pijltjes naar rechts om deze in de groep te plaatsen
  4. Klik op Opslaan
Is je vraag hiermee beantwoord? Bedankt voor de feedback Er is een probleem opgetreden bij de verzending van je feedback. Probeer het alsjeblieft later nog een keer.